بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز واقعه ۱۰ دی و روز ملی مشهد

  • کد خبر: ۱۴۲۵۰۳
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز واقعه ۱۰ دی و روز ملی مشهد
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، ویژه برنامه‌های سالروز واقعه ۱۰ دی و روز ملی مشهد را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید جلیل بامشکی» معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: انتخاب روز ۱۰ دیماه به عنوان روز ملی مشهد، پس از تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد، در روز ۹ مهرماه امسال در شورای فرهنگ عمومی استان نیز به تصویب رسید.

وی افزود: مستندات برای این انتخاب برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز منعکس شده است.
بامشکی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم ویژه روز ۱۰ دیماه در مشهد، دبیرخانه هماهنگی بین دستگاه‌های مشهد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه علمی در پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد، دبیرخانه فعالیت‌های شهرداری در فرهنگسرای بهشت و دبیرخانه مردمی نیز در مجموعه پارک آلاله محله پورسینا و در محل تدفین ۲ تن از شهای واقعه ۱۰ دیماه ۱۳۵۷ تشکیل شده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه گفت: از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز جمعه ۹ دیماه، نشست گرامیداشت شهدای ۱۰ دی توسط ستاد مردمی و در یادمان شهدای ۱۰ دی در بوستان آلاله محله پورسینا برگزار می‌شود.

وی افزود: صبح روز ۱۰ دیماه، زنگ روز ملی مشهد در تعدادی از مدارس منتخب در شهر مشهد به صدا در می‌آید.

بزرگداشت روز ملی مشهد در میدان ۱۰ دی

بامشکی خاطرنشان کرد: ظهر روز ۱۰ دیماه از ساعت ۱۲ الی ۱۴ همایش نکوداشت این روز در محل میدان ۱۰ دی برگزار می‌شود. در این مراسم از ۳ جلد کتاب شهر مشهد شامل تاریخ انقلاب در مشهد، معرفی محلات مشهد و نیز مشاغل مشهد رونمایی می‌شود و از پوستر فراخوان المان میدان ۱۰ دی نیز رونمایی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه هویت شهر مشهد توسط تشکل‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح می‌شود که فعالیت این نمایشگاه به مدت ۵ روز ادامه دارد. ضمن این که نشست تخصصی هویت شهر مشهد نیز صبح روز ۱۰ دیماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این دانشگاه برگزار می‌شود.

بامشکی در ادامه گفت: برخی از برنامه‌های فرهنگی ورزشی از جمله همایش کوه پیمایی و پیاده روی خانوادگی نیز در روز‌های ۹ و ۱۰ دیماه برگزار می‌شود. علاوه بر این، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از یادواره شهدای انقلاب در مساجد شهر نیز حمایت می‌کند.

وی افزود: دوره جدید شورای اجتماعی محلات نیز در روز ۱۰ دیماه و پس از برگزاری نماز مغرب در مجتمع فرهنگی آیه‌ها و با حضور ۱۵۰۰ نفر از اعضای جدید این شورا آغز می‌شود و برخی از برنامه‌های بزرگداشت روز مشهد نیز در این مراسم به اجرا در می‌آید.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: اکران‌های شهری به مناسبت این روز در مشهد ارائه می‌شود. ضمنا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و قطار شهری در روز ۱۰ دیماه در مشهد رایگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->